Krävs mer än bara sitta

Får inte till den så kallade bloggdesignen alls, så får helt enkelt ta hjälp av någon blogg expert som kan fixa en snygg design.

Men nu tillbaka till ämnet, kan först berätta lite om mina egna erfarenheter av hästar, bara så att ni får en liten inblick i vad bloggen kommer att handla om.

Jag började rida på ridskola när jag var ungefär 5 år gammal, hästintresset började nog växa redan i den åldern eftersom min mamma har ridit i hela sitt liv, vilket nog var smittsamt, eftersom jag nu har ridit i ca 12 år.
Hästintresset kommer nog att fortsätta ett bra tag till, så länge jag har tiden och orken kvar.
Under mina 12 år som ridtjej har jag fått uppleva otroligt mycket, både roliga saker, mindre roliga saker, härliga minnen och inte så härliga minnen. Men en sak är iallafall säker, och det är att jag har lärt mig otroligt mycket.

Jag har hört otroligt många som bara tror att man gungar runt på en häst varv efter varv, och låter hästen göra jobbet. Men icke sa Nicke!
Så är det deffinitivt inte.
För att rida krävs:

* Vilja
* Styrka
* Koordination
* Tålamod
* Uthållighet
* Och väldigt mycket mod

Som ni ser krävs det alltså väldigt mycket för att kunna rida, det är absolut inte så lätt som det ser ut, och som många tror att det är. Vädligt många är också rädda för hästar, vilket jag kan förstå på ett sätt. Dom är stora, kan både sparkas och bitas. Men om man är bestämd och visar vem som bestämmer blir allting mycket lättare.

Kan berätta lite mer om specifika minnen jag har upplevt lite senare, men nu har ni iallafall fått en liten inblick om en hästjejs åsikter.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0